Fondacija Tempus je završila proceduru odabira Erazmus+ projekata prijavljenih u okviru prvog konkursnog roka u 2025. godini.
Naša projektna prijava 2025-1-RS01-KA122-SCH000324049 /form ID KA122-SCH-92230C74/Naziv prijave: Gen Alpha Teachers odabrana za finansiranje.

Ciljevi projekta su:
1.Korišćenje AI alata u savremenom obrazovanju i usklađivanje nastavnih pristupa sa čudesima nove tehnologije, postajući nastavnici nove ere – Gen Alpha Teachers;
2. Unapređenje jezičkih veština i kompetencija kroz koncept cjeloživotnog učenja i evropske saradnje;
3. Povezivanje mindfulness praksi sa aktivnostima na otvorenom kako bi se podstakla ekološka svest i mentalna dobrobit učenika.
U našoj školi je održana prva radionica posvećena razvoju veština svesne pažnje (mindfulness skills). Radionica je realizovana u okviru istoimenog eTwinning projekta, u kojem učestvuju naši učenici i nastavnici zajedno sa partnerima iz Evrope
A kao jedna od uvodnih aktivnosti Erasmus + projekta GenAlpha Teachers, održan je čas biologije u prirodi. Cilj časa upoznavanje prirode, sticanje mindfulness veština u sklopu prirodnih nauka.
📚🌿 UČENICI VI-1 ODELJENJA UČE „S PRIRODOM NA TI“ 🌿📚
U sredu, 22. oktobra 2025. godine, učenici VI-1 razreda OŠ “Jovan Jovanović Zmaj” učestvovali su u nesvakidašnjoj i veoma edukativnoj aktivnosti – času biologije u prirodi, pod nazivom „S prirodom na ti“.
Čas je realizovan pod vođstvom predmetne nastavnice Gordane Belić, a učenike je pratila i njihova razredna Birsena Mahmutović. Tema časa bila je prepoznavanje biljaka pomoću dihotomskog ključa.




ZAŠTO JE VAŽNO PREPOZNAVATI BILJKE?
U vremenu kada sve više vremena provodimo uz ekrane, poznavanje biljaka koje nas okružuju postaje dragoceno znanje. Prepoznavanje biljaka: razvija ekološku svest kod učenika,pomaže im da uoče raznolikost živog sveta u svom okruženju, podstiče posmatranje, pažnju i zaključivanje, uči ih koje biljke su lekovite, jestive, zaštićene ili invazivne.
🔍 ŠTA JE DIHOTOMSKI KLJUČ?
Dihotomski ključ je jednostavan alat koji se koristi u biologiji za prepoznavanje organizama na osnovu fizičkih osobina. Sastoji se od niza binarnih (da/ne) pitanja koja nas korak po korak vode do pravilnog naziva biljke.
Na ovom času, učenici su se upoznali s osnovama korišćenja dihotomskog ključa i samostalno identifikovali više biljnih vrsta u neposrednom okruženju.
👣 KAKO JE IZGLEDAO ČAS?
🔹 Uvodno izlaganje o značaju biljaka i upotrebi ključa
🔹 Učenici su već mesec dana unapred prikupljali i sušili biljni materijal za izradu herbarijuma, što je dodatno produbilo njihovo razumevanje biljnog sveta i omogućilo kvalitetniju pripremu za rad na terenu
🔹 Podela u grupe i rad na terenu – traženje biljaka i njihovo identifikovanje
🔹 Zabeleženi su nalazi sledećih biljaka:
Maslačak (Taraxacum officinale)
Bokvica (Plantago major)
Kopriva (Urtica dioica)
Jorgovan (Syringa vulgaris)
Hrast – mlado stablo (Quercus robur)
🔹 Učenici su fotografisali biljke, koristili dihotomski ključ i diskutovali o zapažanjima.




🧠 ŠTA SMO NAUČILI?
Učenici su pokazali radoznalost, posvećenost i timski duh. Naučili su da pažljivo posmatraju biljke, razlikuju vrste i razumeju važnost svake od njih u ekosistemu.
* Najvažnije – doživeli su prirodu ne kao pozadinu, već kao učionicu punu znanja, a nastavu koja se pamti.
🌿 Jer kada znamo kako se nešto zove i čemu služi – učimo da to više cenimo i čuvamo.




